Search found 1278 matches

by Sharon
27 Aug 2007, 18:59
Forum: General Discussion
Topic: Back from Scotland
Replies: 19
Views: 924

Re: Back from Scotland

Brill photos, lovely, happy dogs ! :mrgreen:
Glad you all had such a fab time. :mrgreen:
by Sharon
27 Aug 2007, 18:54
Forum: General Discussion
Topic: A Member of the UK Labradoodle Association?
Replies: 15
Views: 1287

Re: A Member of the UK Labradoodle Association?

LOL no he wasn't, honestly ... he is def an newbie around these parts. :mrgreen:
by Sharon
27 Aug 2007, 17:44
Forum: General Discussion
Topic: A Member of the UK Labradoodle Association?
Replies: 15
Views: 1287

Re: A Member of the UK Labradoodle Association?

Praise the lord!! Thought I was the only one that was a bit gutted about the lack of extra smileys!! :lol: BTW... Which is the new grinning one? Thought they were all there before, except perhaps this one :| which isn't grinning. Unless of course, he is normaly REALLY sombre..?! C'mon Mark - Give u...
by Sharon
27 Aug 2007, 17:43
Forum: General Discussion
Topic: F1B Doodles?
Replies: 19
Views: 1182

Re: F1B Doodles?

shelly wrote:we are expecting our 1st litter of doodles on the 9th sept. they will be f1b's and we are soooooooo excited to see how they will turn out....i'll keep you posted :D
I for one will look forward to your good news 8) (and pics hopefully lol :mrgreen: ).
by Sharon
27 Aug 2007, 17:42
Forum: General Discussion
Topic: F1B Doodles?
Replies: 19
Views: 1182

Re: F1B Doodles?

I have found that backcross doodles do tend to favour the poodle build - but not always .... I guess an ideal backcross would have the curly/fleece coat and a nice chunky build.(imo) 8)
by Sharon
27 Aug 2007, 16:53
Forum: General Discussion
Topic: F1B Doodles?
Replies: 19
Views: 1182

Re: F1B Doodles?

In my experience as a breeder the F1B's do definitely tend to have a more woolly or fleece coat ... whilst not guaranteed of course - but they are 75 % poodle and only 25 % lab (no bad thing imho :mrgreen: ) so it should figure that a flat coat is less likely.
by Sharon
27 Aug 2007, 16:50
Forum: General Discussion
Topic: A Member of the UK Labradoodle Association?
Replies: 15
Views: 1287

Re: A Member of the UK Labradoodle Association?

In hindsight I would suggest that calling a website forum an "association" was a bad idea and misleading.

Off topic I know but Mark is there any chance of adding a few more smilies to the newly "spring cleaned" forum... although I must say I do like the new grinning one you've added.
by Sharon
25 Aug 2007, 13:47
Forum: Off Topic
Topic: Help! Any Computer wizz kids out there?
Replies: 10
Views: 1058

Hope you get it sorted out Lou. :D
by Sharon
24 Aug 2007, 20:53
Forum: Health Matters
Topic: To scan or not?
Replies: 51
Views: 6833

I am not saying that anyone can, or should, do it but I have had over 40 years experience in dog breeding and am very adept at palpating for pups :D. In fact I have had people come to me via the vets as I am better at it than they are :shock:. It should not be attempted by anyone without careful tr...
by Sharon
24 Aug 2007, 20:48
Forum: General Discussion
Topic: Heartache
Replies: 18
Views: 1483

I don't think Tarquin meant anything by her comments at all ...

She was merely suggesting that there could be a possibility that it was her latest doodle that triggered the allergy since she had been ok (as far as we know) up and until recently.
by Sharon
24 Aug 2007, 11:14
Forum: Health Matters
Topic: To scan or not?
Replies: 51
Views: 6833

Unless of course you suddenly acquire magic fingers like our esteemed expert here, then you'll just be able to lightly run your fingers over Scarlet's tummy and know, without doubt, how many there are in there! That would be so :cool:! :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: On a serious note, it is my opin...
by Sharon
23 Aug 2007, 13:13
Forum: Off Topic
Topic: Help me out please girls... Any advice?
Replies: 11
Views: 1203

I have no advice to give you - I am really sorry. :( But just wanted to say what a vindictive, spiteful and malicious thing for her to do ..... you could have said anything during that call that you would not want all those people to know about ! Ok you made a mistake but there would have been a far...
by Sharon
23 Aug 2007, 12:27
Forum: Site Features and Fixes
Topic: Could we have a new sticky?
Replies: 14
Views: 7140

Please :!: I have had 2 people contact me this week and basically call me a liar when I have told them the truth about Labradoodles. Both families have now contacted other 'breeders' and reserved F1's. One chap even phoned me back to tell me I needed to get my facts straight as the breeder he has g...
by Sharon
23 Aug 2007, 10:40
Forum: Site Features and Fixes
Topic: Could we have a new sticky?
Replies: 14
Views: 7140

Re: Could we have a new sticky?

LouBeale wrote:Please could we have a sticky about doodles not all being allergy friendly and non shedding. I know you have probably been asked this already, but so many are coming up for rehoming at the moment, it's soooooo sad! :cry:

Mark , Please ?
by Sharon
22 Aug 2007, 19:01
Forum: General Discussion
Topic: UPDATED - F2 doodles born Friday 13th July!
Replies: 26
Views: 2717

Aww they look so cute Lou, good coats too ! :D